События

Dezvoltarea sistemului de ghidare în carieră și aspecte manageriale privind predarea disciplinei “Dezvoltare personală”

Continuăm și astăzi programul de instruire Dezvoltarea sistemului de ghidare în carieră și aspecte manageriale privind predarea disciplinei “Dezvoltare personală” împreună cu reprezentanții echipelor manageriale din cele 8 instituții ÎPT. Vorbim despre ghidarea în carieră a elevilor și a angajaților instituției de învățământ , cele 4 componente ale competenței de proiectare a carierei, dar și aspectele manageriale privind predarea disciplinei ”Dezvoltarea personală”.

În special abordăm necesitatea planificării de lungă durată, integrarea subiectelor/modulelor din disciplina dată în alte activități sau discipline, monitorizarea calității realizării activităților în cadrul fiecărei instituții, scoaterea în evidență a practicilor bune și dezvoltarea profesională a cadrelor didactice care predau disciplina. Un subiect la fel de important este ghidarea în carieră a angajaților instituției de învățământ prin dezvoltarea unor competențe mai specifice pentru realizarea misiunii și promovarea imaginei instituției. Acest obiectiv poate fi obținut prin planificarea dezvoltării profesionale a angajaților la nivel instituțional, motivarea, sprijinul, monitorizarea și evaluarea dezvoltării profesionale a angajaților.

Instituțiile prezente la seminar sunt: Colegiul Iulia Hașdeu din Cahul, Colegiul Vasile Lupu din Orhei, Centrul de Excelență în Medicină și Farmacie ”Raisa Pacalo” din Chișinău, Centrul de Excelență în Economie și Finanțe din Chișinău, Centrul de Excelență în Viticultură și Vinificație din Stăuceni, Centrul de Excelență în Transporturi din Chișinău, Școala Profesională nr.7 din Chișinău, Școala Profesională nr.9 din Chișinău.

Evenimentul este organizat în cadrul proiectului Reconceptualizarea Orientării Profesionale şi Consilierii în Carieră (REVOCC II), implementat de Centrul pentru Educaţie Antreprenorială și Asistenţă în Afaceri CEDA în parteneriat cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării (MECC) şi cu suportul financiar al Austrian Development Agency (ADA) din fondurile Cooperării Austriece pentru Dezvoltare (ADC.)