1. Materiale Didactice la Educația Civică
Scopul major al ghidării în carieră este de a pregăti elevii să își asume responsabilitatea pentru prezentul și viitorul lor. Elevii trebuie formați ca să poată valorifica oportunitățile legate de carieră, precum și de a se adapta ușor realității, reieșind din schimbările rapide ce vizează contextul național, local sau internațional.
Prin recunoașterea și identificarea propriilor abilități, atitudini, interese și necesități individuale, și modul în care acestea sunt racordate la lumea muncii, elevii dobândesc competențele necesare pentru viața de adult.
Acest modul contribuie la dezvoltarea următoarelor competențe:
- Competențe sociale și civice
- Competențe de comunicare în limba maternă
- Competențe de învățare / de a învăţa să înveţi
- Competenţe antreprenoriale și spirit de inițiativă
- Competența de proiectare a carierei
Competența de proiectare a carierei poate fi dezvoltată printr-un sistem de competențe specifice care țin de:
- Autocunoașterea și dezvoltarea personală
- Informare privind oportunitățile de evoluție în carieră și perspectivele pieței muncii
- Marketing personal și vocațional
- Luarea deciziilor privind traseul educațional și profesional în baza sistemului de atitudini și valori
2. Ghidul Viitorului Angajat
3. Anexă la Ordinul ANOFM nr. 56 din 25 iulie 2016
Regulament – cadru privind crearea și funcționarea Centrelor de Ghidare în Carieră în cadrul Agențiilor Teritoriale pentru Ocuparea Forței de Muncă.
I. Dispoziții Generale
II. Obiectivele Centrului
III. Activitățile Centrului
IV. Beneficiarii Centrului
V. Drepturile Centrului
VI. Responsabilitățile Centrului
VII. Principiile de Bază în Activitatea Centrului