Seminar cu tema Specificul organizării activităților de ghidare în carieră la componenta „Consultanță în elaborarea instrumentelor de marketing personal”

Seminar cu tema Specificul organizării activităților de ghidare în carieră la componenta „Consultanță în elaborarea instrumentelor de marketing personal”

Astăzi, 21 iunie 2021, Centrul pentru Educație Antreprenorială și Asistență în Afaceri (CEDA) în parteneriat cu Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) și cu suportul financiar al Austrian Development Agency (ADA) din fondurile Cooperării Austriece pentru Dezvoltare (ADC) continuă investiția în resursele umane ale Subdiviziunilor Teritoriale de Ocupare (STOFM și DOFM) și ANOFM.

Astfel, grupul format din 20 de angajați ai ANOFM participă la seminarul cu tema Specificul organizării activităților de ghidare în carieră la componenta „Consultanță în elaborarea instrumentelor de marketing personal”.

Împreună am stabilit specificul tranzacțiilor de angajare pe piața forței de muncă și am evidențiat caracteristicile pieței muncii în ultima perioadă.

Vorbim despre marketingul personal care pune în prim plan persoana noastră. Este produsul cel mai important pe care trebuie să-l promovăm, să-l punem în valoare când dorim să ocupăm un post de muncă. Evidențiem 3 produse importante: CV-ul, scrisoarea de intenție și interviul de angajare.

În cadrul grupelor de lucru participanții au specificat aspectele relevante ale ședinței de consultanță în elaborarea curriculumului vitae și a scrisorii de intenție. Dacă CV-ul include date concrete, privind calitățile profesionale ale beneficiarului, studiile, atunci Scrisoarea de intenție arată valoarea beneficiarului pentru angajator, iar interesul angajatului este de a indica cele mai speciale calități ale sale. Scrisoare de intenție trebuie să fie laconica, concisă și consistenta.

Beneficiarii trebuie să indice acea plus valoare pe care o poate aduce companiei în cazul angajării. În majoritatea situațiilor scrisoarea de intenție reprezintă primul contact stabilit cu angajatorul și poate fi singura șansă prin care îi poți stârni acestuia curiozitatea, și îl poți determina să-ți citească CV-ul și să te cheme la un interviu.

Sperăm că competențele dobândite de angajații ANOFM îi vor ajuta să consulte beneficiarii în elaborarea unor instrumente calitative, care vor stârni interesul angajatorului de a intervieva candidații și ulterior vor contribui la angajarea cu succes a beneficiarilor.

Mulțumim formatoarei Liliana Posțan – dr., conf. univ., pentru desfășurarea formării.

Evenimentul este organizat în cadrul proiectului Reconceptualizarea Orientării Profesionale și Consilierii în Carieră (REVOCC II).