Evenimente

Training pentru angajații Centrelor de Ghidare în Carieră de la AOFM și ANOFM

La 26 septembrie 2017, Centrul pentru Educaţie Antreprenorială şi Asistenţă în Afaceri (CEDA) în parteneriat cu Asociația Femeilor de Afaceri din Bălţi (AFA) şi cu suportul financiar al Agenției pentru Dezvoltare din Austria au dat start trainingului pentru angajații Centrelor de Ghidare în Carieră de la Agenţiile Ocupării Forţei de Muncă și Agenţia Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă.

 


Cu un cuvânt de Salut pentru participantele de la curs au venit Dna
Sofia Suleanschi, Director CEDA, Dna Raisa Dogaru, director ANOFM și Dna Valentina Lungu, Vicedirector ANOFM.

 

Sofia Șuleanschi, Director CEDA:

 

Îmi doresc ca marea majoritate a tinerilor să se realizeze pe piața muncii din Republica Moldova. Știu că sunteți în restructurare, dar ne dorim să vă ușurăm munca, oferindu-vă instrumente, descrise în Ghid. Misiunea noastră este să ajutam tinerii să se regăsească pe piața muncii din R.M”

 


Raisa Dogaru:

 

Mă bucur că putem oferi împreună cu CEDA această oportunitate – cursurile de formare pentru a îmbunătăți capacitățile profesionale. Trebuie să ne gândim bine cum utilizăm aceste instrumente. Întrebările sunt foarte importante pentru procesul de consiliere pentru angajarea în câmpul muncii. Fiecare persoană vine cu istoria sa, iar noi trebuie să o descoperim pentru a o ghida în carieră”.

 

În prima zi de training, Angajații CGC au fost puși în situația angajaților şi au aplicat analiza SWOT pentru evaluarea calităților personale necesare pentru angajarea în câmpul muncii. Deasemnea au fost stabilite obiectivele SMART necesare realizării unui scop.

 

A doua zi de formare în cadrul proiectului REVOCC a continuat cu discuţii despre antreprenoriatul ca opțiune de carieră. După ce s-a analizat subiectul cu toate componentele lui: noţiuni generale, cadru legal, idei de afaceri, creativitate, participanții au elaborat idei de afaceri în baza unui obiect distribuit, şi s-au convins că totul e posibil și au exersat diferite roluri: specialist AOFM, beneficiar, observator.

 

Acum suntem mai siguri că e posibil”, au afirmat ei spre sfârșitul zilei.

 

Instruirea a continuat cu subiectul Managementul carierei. S-au elaborat Planuri de intervenție pentru un șomer cu studii și experiență de munca, o mama tânără și un absolvent de gimnaziu, neintegrat în sistemul educațional. INTERESANT, UTIL și, cel mai important, APLICABIL!

 

Ulterior reprezentanții Centrelor de Ghidare în Carieră, ANOFM și AOFM Căuşeni, Ungheni, Bălţi și Chişinău au simulat ședințe de consiliere. Îndemnul zilei a fost „CÂND NU MAI ȘTII CE SĂ FACI CA SPECIALIST – FII OM!”

 

La sfârșitul training-ului Sofia Şuleanschi a înmânat participanților certificate de participare.

 

Activitatea sa desfășurat în cadrul proiectului „Reconceptualizarea Orientării Profesionale și Consilierii în Carieră” (REVOCC) implementat de Centrul pentru Educație Antreprenorială şi Asistență în Afaceri (CEDA) finanțat de „Agenția pentru Dezvoltare din Austria” (ADA) în parteneriat cu Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă și Ministerul Educației Culturii şi Cercetări.