Masa rotundă: „Voluntariatul – opțiune de dezvoltare personală şi profesională”

Masa rotundă: „Voluntariatul – opțiune de dezvoltare personală şi profesională”

La data de 2 decembrie, 2015 în cadrul proiectului “Reconceptualizarea Orientării Profesionale şi Consilierii în Carieră” (REVOCC), finanțat de către „Agenția Austriacă pentru Dezvoltare” (ADA), Centrul pentru Educație Antreprenorială şi Asistență în Afaceri (CEDA) a organizat Masa rotundă cu genericul: „Voluntariatul – opțiune de dezvoltare personală şi profesională”.

 

La eveniment au participat elevii şi cadre didactice de la Centrul de Excelență în Construcții, Dna Valentina Lungu, Șef direcție ANOFM, dna Vera Chilari, Consultant superior, Direcția învățământ secundar profesional şi mediu de specialitate, Ministerul Educației, reprezentanți mass media şi echipa CEDA.

 

Scopul evenimentului a fost de a totaliza activitatea de voluntariat realizată de către elevii Centrului de Excelență în Construcții, în cadrul proiectului REVOCC.

 

În acest context, Olga Şuleanschi, Coordonator programe instruiri CEDA, a prezentat elevilor aspecte definitorii ale activității de voluntariat, mai exact conceptul şi definiția acestuia, oportunitățile de implicare şi multitudinea de beneficii ale voluntariatului.

 

În cadrul proiectului REVOCC elevii Centrului de Excelență în Construcții, de la Specialitatea Design interior, recent au avut oportunitatea de a se implica într-o activitatea de voluntariat ce ține nemijlocit de specialitatea acestora. Elevii au realizat proiecte de design interior pentru Centrele de Ghidare în Carieră care urmează să fie deschise la Chișinău, Cahul şi Soroca. Iar în cadrul evenimentului fiecare elev și-a prezentat proiectul. Această experiență le-a oferit posibilitatea de a-și aplica cunoștințele şi abilitățile pentru realizarea unor proiecte reale.

 

Elevii au menționat această experiență ca fiind una binevenită pentru dezvoltarea lor personală şi profesională. De asemenea au remarcat faptul că activitatea a fost parțial complicată, ținând cont că proiectele au fost elaborate în conformitate cu anumite cerințe şi parametri reali, care din punct de vedere dimensional sunt destul de mici, acest fapt necesitând o abordare ingenioasă şi practică.

 

CEDA a apreciat foarte mult activitatea elevilor, care au demonstrat că posedă nu doar cunoștințele necesare, dar au şi un spirit inovativ de abordare.

 

În continuare puteți admira câteva imagini ale proiectelor realizate de către elevi.