Centrul pentru Educație Antreprenorială și Asistență în Afaceri (CEDA), în cadrul proiectului MEEETA III, finanțat de fundația „Servicii de Dezvoltare din Liechtenstein” (LED) a lansat o serie de ateliere care pun în discuție competența antreprenorială ca opțiune în carieră. Atelierele sunt destinate profesorilor din școlile profesionale care predau disciplinele Matematica și Limba Romană. Scopul atelierelor este de a identifica oportunitățile de dezvoltare a competenței antreprenoriale prin aceste discipline școlare.
Primele ateliere au avut loc la Chișinău la data de 16 decembrie 2015 pentru profesorii de Matematică şi 17 decembrie 2015 pentru profesorii de Limba Romană (Agenda se axează). La ateliere au participat şi profesorii de „Bazele Antreprenoriatului” pentru o corelare mai bună a obiectelor sus numite. În urma colaborării fructuoase între profesori sa creat o atmosferă vie şi lucrativă în cadrul evenimentului, astfel ne-au convins că atelierele au fost interesante şi binevenite pentru toți participanții.
În cadrul workshop-urilor au fost abordate reperele teoretico-practice a învățării axată pe competențe, a fost discutată competența antreprenorială ca opțiune în carieră și specificul ei, participanții au găsit în cadrul curriculum-ului disciplinelor predate de către ei tangențe cu obiectul „Bazele Antreprenoriatului” şi au identificat oportunitățile de dezvoltare a competenței antreprenoriale în cadrul disciplinelor, de asemenea ei au elaborat un proiect de lecție în care au folosit aceste oportunitățile identificate. Participanții au primit tema pentru acasă care o vor prezenta la următoarea întâlnire.
Feedback-ul participanților ne-au demonstrat că atelierele s-au desfășurat cu succes, şi ne dă speranță la rezultate frumoase în domeniul dezvoltării competenței antreprenoriale. Iată câteva păreri ale profesorilor:
„Este importantă dezvoltarea competenței antreprenoriale deoarece disciplina predată ține de o instituție din învățământul profesional, unde evitabil trebuie de pus accentul pe formarea profesională în care intră şi competențe antreprenorială”.
„În urma acestui atelier cred că competența antreprenorială poate fi dezvoltată în cadrul oricărei discipline, doar dacă profesorul își pune acest scop. Şi eu ca profesor de bazele antreprenoriatului voi încerca să dezvolt şi celelalte competențe curriculare”.
„Atelier de lucru productiv care a contribuit şi la revizuirea conținuturilor matematice”.
„Cuvinte de apreciere formatorilor şi un mare mulțumesc”.
„Foarte actual, relevant pentru mine. Am aflat lucruri noi. Mulțumim, așteptam o continuitate a activităților”.
Traineri: Lia Sclifos, Victor Pitei